Vodácký kurz 2022

V květnu a červnu zažili naše třetí ročníky zátěžový kurz na vodě!
Přivítala je řeka Vltava. A jaké mají zážitky?

3.B (17.-19.5.) -> fotky

V úterý 17. května jsme se sešli brzo ráno na hlavním nádraží a společně vyrazili do Českých Budějovic. Cestu vlakem provázelo nadšení a napětí, jelikož pro mnohé z nás to bylo poprvé. Po cestě vlakem nás vyzvedl autobus, který nás dopravil přímo do kempu Viking. Tam jsme si postavili stany, což byla pro někoho opravdu výzva. Nakonec jsme to ale úspěšně zvládli, převlékli se do plavek a šli fasovat kánoe, barely, vesty a také pádla. Pan učitel Tulis nám dal instruktáž ohledně ovládání lodi a mohli jsme vyrazit. Začátek byl sice trochu nejistý, ovšem po pár kilometrech už nám to celkem šlo. K věčnému pobavení našich učitelů se i přesto skoro nikdo koupání nevyhnul. První den jsme zakončili v Krumlově, kde jsme naložili lodě a mohli vyrazit zpět do kempu. Tam jsme si dali vydatnou večeři a večer strávili u ohně s kytarou.

Druhý den jsme si zvolili poněkud delší trasu, přesněji řečeno nějakých 26 kilometrů. Cesta to byla sice dlouhá, všichni jsme si ji ale užili a také jsme se hezky opálili. Pádlování a sjíždění jezů nám zabralo téměř celý den, a tak byl už pomalu čas na večeři, když jsme dorazili zpět do kempu. Po jídle jsme si ještě opekli buřty, zazpívali pár písniček a užili si tak zasloužený odpočinek.

Po velmi chladné noci jsme se vzbudili do posledního dne kurzu, který jsme zahájili snídaní a následním balením našich stanů. Pokračovali jsme cestou do ČB, odkud jsme se vydali na kanál. Tam jsme se převlékli do plavek a nafasovali helmy společně s vestami. Poté jsme se rozdělili na skupinky po 6 a mohli začít sjíždět. Vždy po sjetí jsme si museli raft znovu vynést nahoru, což bylo náročné. Všichni jsme si to ale velmi užili, protože to byl neskutečný adrenalin. Pak už jen zbývalo dopravit se zpět do Českých Budějovic, kde jsme měli krátký rozchod na oběd. Po jídle jsme se sešli na vlakovém nádraží, odkud jsme už vyrazili domů.

Všichni jsme se vraceli vyčerpaní, ale se spoustou zážitků. Za ty můžeme poděkovat i našim učitelům, kteří to s námi celé absolvovali. Takže…

Děkujeme!

Za třídu 3.B, Petra Krechlerová

3.A (24.-26.5.) -> fotky

V úterý jsme se všichni sešli na hlavním nádraží v Jihlavě a vyrazili směr České Budějovice, kde na nás čekal autobus, který nás dovezl přímo do kempu Viking. V kempu jsme si hned všichni postavili stany, převlékli se a hned vyrazili na vodu.

Učitelé, kteří s námi byli, nám vše vysvětlili a snažili se uklidnit, že to bude hračka (ovšem, že nebyla).

Bylo to celkem náročné, hned ze začátku se pár z nás vykoupalo. Po pár kilometrech už to byla věčnost a my doufali, že už konečně dojedeme do Českého Krumlova přes několik náročných jezů. Nakonec všichni v pořádku dojeli do cíle. Naložili jsme lodě a jeli autobusem, který na nás už čekal, zpět do kempu. Dali jsme si dobrou večeři a zbytek večera trávili čas u ohně s naší třídou. Další den jsme to jeli obráceně.

A ten poslední den? Ten byl nejnáročnější. Po probuzení si všichni dali snídani, která byla formou světských stolů. A poté jeli do Českých Budějovic na kanál, kde na nás čekalo pár sjezdů, které jsme nejdříve sjížděli na raftech v 6-7 lidech a pak jen sami v helmách a vestách.

V Českých Budějovicích nastoupili na vlak unavení, vyčerpaní a s pár škrábanci se vraceli domů.

Tímto bychom chtěli poděkovat za celou naší třídu 3.A všem učitelům, kteří s námi  kurz absolvovali a doufáme, že si to užili stejně jako my.