Kurz přežití 1.A

. 6. 2018 vyrazila naše třída na třídenní kurz přežití na chatu Čeřínek v doprovodu pana učitele Ladislava Nagyho a třídní učitelky Petry Svobodové. Výprava začala kolem 9. hodiny srazem na hlavním vlakovém nádraží v Jihlavě. Po příjezdu do Kostelce nás čekala 5km dlouhá pěší túra až na samý vrchol – na chatu Čeřínek. Ubytovali jsme se, dali si oběd a pak už následoval odpolední program. Pan učitel nám na přednášce vysvětlil, jak se používá buzola, mapa a pouštěl nám videa o přežití v přírodě. Po přednášce jsme vyrazili na další túru – vytvořili jsme skupinky po 6 lidech a chodili jsme podle mapy na různá stanoviště. Na tom posledním, na Čertově hrádku, jsme zkoušeli slaňovat. Den končil docela dobrodružně, protože se nám nejpočetnější skupina zatoulala, ale společnými silami jsme je našli. Při návratu na chatu si jeden z instruktorů všiml, že hoří část louky. Zavolali jsme hasiče, kteří na místě byli za pár minut a požár uhasili. Večer jsme poseděli u ohně a opekli buřty. Druhý den začal rozcvičkou, pokračoval přednáškou a praktickými ukázkami v přírodě. Celé dopoledne jsme plnili různé úkoly na daných stanovištích (střelba z pušek, přelézání překážek, záchrana raněného atd.). Odpoledne jsme se vydali do lesa, kde jsme měli přespat. Postavili jsme si domečky z přírodních materiálů a také z věcí, které jsme si donesli z domova, jako je např. celta. V noci jsme po skupinkách drželi stráž a kolem 1. hodiny nás čekala stezka odvahy. Ráno jsme vstali v 6 hodin, vydali se zpátky na chatu a po snídani jsme se učili v přírodě pomocí vysílaček vyhledávat ztracené lidi a materiál. Pak jsme si sbalili věci a vyrazili pěšky do Kostelce, odkud nás vlak dovezl do Jihlavy. Kurz nás ještě více sblížil, naučili jsme se spoustu zajímavých věcí a moc jsme si ho užili i přes všechny modřiny, štípance od komárů a puchýře na nohách.

Moc děkujeme všem, kteří se na tomto kurzu podíleli.

Vaše 1.A

Fotodokumentaci z akce můžete zhlédnout ZDE