Vojenský kurz 2020

Námi dlouho očekávaný vojenský kurz jsme zahájili v pondělí 7.9.2020 v Třešti na střelnici. Zde jsme se rozdělili do dvou čet a 4 skupin. První četa šla střílet a druhá četa šla na exkurzi k hasičům. Hasiči nám představili jejich stanici a ukázali jejich techniku. Jeden hasič nás seznámil se zdravovědou a druhý nám vysvětlil, jak fungují lezci u hasičů. Po exkurzi jsme se vyměnili a naše četa šla střílet. Každý jsme dostali 20 nábojů a pod dohledem pana Dřeva, Dvořáka a Mikeše jsme mohli střílet. Po střelbách jsme měli volno a čekali do 16:00 na autobus, který nás odvezl do Kněžice. Z Kněžice jsme měli pěší přesun na „hotel“, jak naše ubytování nazvali někteří učitelé. Přesun byl trošku komplikovaný kvůli blátu, ale i tak jsme to všichni zvládli. Po příchodu na Hájenku jsme se ubytovali a všichni jsme udělali nástup a dostali jsme veškeré informace k tomu, jak kurz bude probíhat. Poté jsme dostali večeři a šli jsme si prohlédnout okolí, ve kterém budeme v noci hlídkovat. Pak jsme šli spát a někteří měli hlídky. Ve 2 hodiny ráno jsme měli poplach Charlie a museli jsme si nastoupit do dvaceti minut. Po nástupu naše četa dostala Alfu a mohli jsme jít zase spát.
Ráno nás v 6:30 čekal budíček a rozcvička. Museli jsme běhat sprinty do kopce a pak jsme měli EMOM („Every minute on the minute“). Dostali jsme sestavu cviků na minutu, kterou jsme museli stihnout odcvičit v jedné minutě. Po rozcvičce jsme posnídali a poté přijeli vojáci ze 44. lehkého motorizovaného praporu Jindřichův Hradec. Vojáci vytvořili 4 pracoviště, na kterých nás seznámili s výzbrojí, pancéřovým vozidlem Iveco LMV, první pomocí při zásahu v misi, výstrojí a formacemi. Když jsme si vše vyslechli a vyzkoušeli, následoval oběd. Odpoledne si pro nás vojáci připravili ukázku napadení, kde nám ukázali, jak probíhají formace šachovnice a klínu v reálné praxi. Všichni jsme si vyzkoušeli, jak se ovládá FN MINIMI (lehký kulomet). Svezli jsme se v pancéřovém vozidle Iveco LMV.
Ve středu po rozcvičce a snídani jsme se opět rozdělili do čtyř skupin a vyrazili na připravená stanoviště. Dopoledne jsme si zopakovali po skoro půlroční pauze sebeobranu. Potom jsme si vyzkoušeli fyzické testy k PČR. Ani o polední pauze naše třída nezahálela, pro fotku jsme vytvořili „lidskou pyramidu“. Odpoledne nás čekala zajímavá přednáška s vojákem o CLS (bojující záchranář). Na posledním stanovišti jsme se naučili policejní poutání. K večeři jsme si opekli buřty na ohni. Brzy ráno nás vzbudila střelba z pistolí a byl vyhlášen poplach Delta, museli jsme si vzít spacáky a karimatky a odešli jsme na přesun. Došli jsme na louku a pokračovali jsme ve spánku.
Ve čtvrtek jsme se všichni po přesunu Delta probudili na louce a šli zpět na základnu. Dostali jsme snídani. Po snídani za námi přijela Speciální jednotka Dukovany, která nás seznámila s jejich prací, výzbrojí a výstrojí. Vše jsme si mohli vyzkoušet a na vše se zeptat. Také přijela dopravní policie, která si pro nás připravila fiktivní dopravní nehodu, a ukázali nám, jak se dopravní nehoda řeší. Jeden z nás autonehodu zdokumentoval fotograficky. Poté jsme si všichni namalovali, co se stalo a začalo měření s měřícími kolečky. Policisté byli velmi ochotní a se vším nám rádi pomohli, vše nám vysvětlili a na vše odpověděli. Po obědě jsme začali uklízet, balit a připravovat se na noční strastiplný přesun. Během čekání na 20:00 proběhl velký souboj o poslední kousky chleba a vůbec jakéhokoliv jídla. Ve 20:00 vyšla první skupina, skupiny dále vycházely po deseti minutách. Noční přesun nesl velké komplikace, kvůli bahnu, bažinám, špatné viditelnosti, únavě. Avšak skoro všichni jsme to zvládli bez problémů a po dvaceti kilometrech jsme došli do lesa, ve kterém jsme mohli spát. Někteří přišli kolem 1 hodiny ráno, jiní až kolem 3. hodiny ráno. Jedna skupinka se nám ztratila a bohužel došla až později. V 6 ráno nás čekal budíček, uklizení spacáků a přesun k Trivisu. Do školy jsme s nadšením přišli v 7:08, vzali si zbytek věcí, udělali nástup a zhodnocení celého kurzu. Poděkovali jsme si, rozloučili a unavení, plní dojmů a nových zážitků odešli směr domů.

Za 4. B bychom chtěli poděkovat všem učitelům a instruktorům, kteří pro nás program připravili a kteří to tam s námi celý týden zvládli. Velké poděkování patří i AČR, PČR a HZS, kteří nám celý program zpestřili. Děkujeme!